Wednesday, October 13, 2010

kisah seorang kanak-kanak

kisah ni bukan rekaan..tpi dri ap yg aku thu... betul atau x..aku pom xpsti...tpi ini la kisah yg aku bca dri stu dokumen yg mngandungi sejarah bdak ni..


.... dier sorg kanak2 pompuan yg mngalami msalah ksihatan... pda mulanya dier agk pndiam.. tpi biler da smggu,dier mula klihatan ceria... ini mnarik mnat aku utk mngetahui kisah dsbalik pmilik nama F ni..
... dier msih mpunyai ibu bapa... kdua-dua mereka bkerja... ksibukan mmbuatkn kpntingan bdak ni trabai.. ibu bapa budak ni slalu gaduh dan mbuatkn bdak ni brasa ttekan.. setelah itu,F dhantar k kg dan djaga oleh neneknya...
... pada suatu hri,nenek F mninggal dunia.. F berasa amat ttekan dan mngalami kemurungan... setelah itu,dier djaga oleh nenek saudaranya... apbila sakitnya btmbah truk,dia dmasukkan k hspital.. diawal kemasukan,dier ni senyap jew... tpi sminggu kmudian,dier klihatan cukup ceria...
...pada suatu hri,aku mlihat ad seorg wanita brada dsmping F tpi F lgsung tidak mmandang k arah wanita tbabit... dier jga tidak bkta ap2 bile aku mngajaknye ktaman..padahal sbelumni,dier ok jew.. adakah wanita tbabit ibu kpada F ??
... setelah wanita itu bredar, F kmbali ceria spti sdiakala...
... F jga ad gtau aku... dier da bole blik..tpi xder sape akn jga dier... dier gtau aku..biler dier da blik,dier nk smbung sekolah kat lain.. n ad org nk jga dier... bru aku thu,ad bdan kbajikan yg ingin mngambilnya.. n ibu bapanya da xnk jga dier..betul kew???
..ptutlar aku tgk dier agak 'slow' dlm mngira...
... dak dtepi ktil dier ad mmberithu aku .." kak,kcian dkt ... dier tgk jew biler mak sye blikn buku utk sye" "nenek sdare dier ad cll mak dier suh mai tgk dier,tpi sye xnmpk pom sape2 tgk dier lps nenek dier mlawat+call mak dier"... rse smpati mula menjengah...
... bileer time melawat,aku mmerhatiknnye.... dier sediey...dier mkn... tpi aku thu,jauh dsudut hti dier,tntu dier nk org yg dier syg(family) mlawatnye...

...aku trkilan...msih ad insan yg tidak bsyukur dgn anugerah yg dkurniakn...bersyukurlah....

No comments:

Post a Comment

mereka bersamaku

tinggalkan jejak anda dsini


ShoutMix chat widget