Monday, August 22, 2011

biler aku manage ward...huarghhh....

20/8/2011... dalam sejarah bgi khidupan aku... yer lar... sem nieyh,aku ngn kawan2 seangkatan blajar cmner nk manage ward,manage patient,buat report n sgala mak nenek larh... perghh... 1st day nieyh,aku syift petang,ksilapan ptame aku,mai lewat 15minute before waktu bkerje... sptutnyer student management kne mai 30minute b4 keje,student biase,bru 15minute sblum.... smpai jew,ulang alik round lam ward,tibelar giliran utk aku amik report...perghh...otak da mule mainkan peranan utk jdi BLUR... so aku amik report ngan keadaan blur n toing2... tpi Alhamdulillah,S/Nurse yg incharge tu oke... dier pom ajar aku cmner nk buat report.... patient lak under control walaupom byk yg kene observe hourly...ada jgak junior n senior yg ley mntak tlong...male nurse lak,kol 6 da lesap...M.A student lak,same jewp... 2X5...haha.... pastu,kbetulan ada staff nurse jual nasi dagang lam ward...aku ngn kengkawan pom beli lar,sbb kami xley da nak rehat lame2...maklumlah,patient kne observe... tibe time nk bbuke,junior lesap da... mkn kat kafe bawah... pastu ad patient ngadu nk tukar pampers,so aku,sorg kawan aku n sorg dak M.A (india) buatkan...then.. ting tong.. "Perhatian,sekarang diumumkan telah masuknyer waktu solat Maghrib bgi wilayah bla bla bla" ha cmtu lar bunyinyer operator hosp..then au ngn kwn aku decide utk teguk air kejap...mkn kmudian..tpi malangnyer,lpas jew siap tukar pampers,kat kaunter s/n xder agi...aku pom buat reportthen siapkn sume keje... xperasan,last2 perut aku mule memedihkan dirinyer.. pergh...doc lak buat round last minute...aku pom kene ikut n kalut pass report lewat...pakat xmkn lar aku ngn kwn aku nieyh...smpai lar balik... tpi pas jew siapkan diri,aku pulun mkn nsi yg aku bli tuh + oblong...haha..ganaz x?
pengalaman aku tuh aku nk share ngn someone...aku call ma n pa,sume xangkat n xcall balik...sob2.... then rumate tersayang lak xder cz posting kat luar..PAKWE??? kompem lar xder kan.... then aku citer kat kwn baik aku,anis n rosna....tpi xthu knp still rse sediey...then aku tangkap leleh sorg2....hurmmm..
tu lar pengalaman aku yg xkan aku lupewkan..... lega sikit.... ;)

No comments:

Post a Comment

mereka bersamaku

tinggalkan jejak anda dsini


ShoutMix chat widget